Депутатський день

Якість роботи депутата будь-якого рівня визначається в першу чергу ступенем відповідальності, а не об'ємом його повноважень. Депутатська діяльність включає цілий ряд встановлених регламентом форм роботи: пленарні засідання сесій, робота в постійних комісіях, прийом громадян, зустрічі з виборцями. І для того, щоб чітко розуміти суть сьогоднішніх міських проблем, упереджувати їх виникнення в майбутньому, тобто виробити системний, аналітичний депутатський підхід, потрібно вивчати багато питань зсередини. Регламентом міськради не встановлена така форма роботи, як день депутата в школі, лікарні, на комунальному підприємстві, але таке «вживання» в суть проблем депутату необхідно, головне тут – заділ на майбутнє і результативність.

1 грудня депутат Кам'янської міської ради, Голова Правління ПАТ «ДНІПРОАЗОТ» С.Л.Сідоров провів день депутата в навчально-виховному комплексі №37 – в одній зі шкіл Соцгорода, яке переживає сьогодні своє друге народження: у НВК №37 реалізується великий проект енергозбереження (по лінії міжнародного агентства НЕФКО), в рамках якого завершується модернізація всієї системи опалення з теплоізоляцією будівлі; закінчується реконструкція старих майстерень під сучасний дитячий дошкільний комплекс; відпрацьовує школа і інноваційні підходи до навчання. Це зовнішня сторона справи, але життя будь-якої міської школи – невелика модель міста, чим сьогодні живе школа зсередини, важливо подивитися і з точки зору керівника великого промислового підприємства (майбутні кадри), самого школяра – наскільки йому комфортно в нинішніх умовах загальної комп'ютерної грамотності вживатися в соціум, як його вчать, в кінці кінців, чим його в школі годують: і духовно, і на обід. Погляд на роботу педагога в сучасній школі теж дуже важливий, ніякі звіти і рапорти не замінять присутності на звичайному уроці.

Програма дня депутата в НВК №37 була насиченою: бесіда з директором НВК Н.Н.Гончар, потім урок в початковій школі – в 1-І класі («І» означає інтелектуальний, поглиблене вивчення точних наук), де навіть програму географії першокласники успішно долали на рівні колишнього – пару поколінь назад – п'ятого класу. Учениця, що краще за всіх впоралася із завданням за підсумками уроку, гордо вручила депутату значок з емблемою школи. Наступним заняттям був майстер-клас педагога з образотворчого мистецтва, потім шкільний учитель фізики та трудового навчання показав технічний прийом: на уроках праці хлопці успішно справляються з завданнями виготовити прилад або діючу модель... для занять з фізики. Гордість вчителя зрозуміла і виправдана, але неозброєним оком видно і проблема недостатньої матеріально-технічної бази шкіл, якщо вже говорити про поглиблене вивчення тих же точних наук на сучасному рівні. Хоча порадував кабінет біології, де зуміли зберегти і стару добру спадщину, і примножити живий куточок гігантськими равликами. Бібліотека здивувала кількістю періодики для всіх шкільних вікових груп, популярністю, якою користується книга у школярів, насиченими сучасними стендами про Дніпропетровщину та історії України (проблем з підручниками це не виключає, але така біда всієї системи освіти України).

Бесіда з учасниками системи шкільного самоврядування – парламентом НВК №37, в цілому, вселяє серйозні надії – тут виховуються майбутні серйозні політики, а поки цілком самостійні та ініціативні люди. Шкільний парламент вміє справлятися з проблемами будь-якого ступеня складності: правовий захист учнів від першого до одинадцятого класу (розмова з педагогом на тему: давайте вигадаємо корисне заняття п'ятикласнику, що розледачів, в минулі роки нам і не снилася), сценарій і організація величезного благодійного концерту із запрошенням ровесників зі шкіл міста, профтехучилищ і коледжів – в допомогу хворій дівчинці – це дорогого коштує. А ще була персональна виставка чудових малюнків учениці Тетяни Єгорової, дівчинки-інваліда з тяжким діагнозом, про долю якої піклується вся школа, не залишаючи без уваги ні Таню, ні її маму – ніхто не повинен відчувати себе наодинці з бідою.

Все можна вирішити, головний підсумок дня депутата – побачити проблему і шляхи її вирішення – вселяє певний оптимізм: є бажання працювати і віра в успіх. Шкільне дитинство, як відомо, чекати не вміє, не можна в будь-яких, найважчих умовах, попросити ціле підростаюче покоління почекати, не поспішати дорослішати, закон «тут і зараз» в школах очевидний, як ніде. Значить, і будемо працювати – з вірою, надією і бажанням.